Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

Για την πολιτεία. Ένα πείραμα

Έχω παρατηρήσει ότι πολλές αναρτήσεις αυτού του ιστο-λογίου (αλλά και άλλων) εκφράζουν έναν θυμό. Θυμώνω για κάτι, το γράφω, ξε-θυμώνω.

Είναι ιδιόμορφη διαδικασία αυτή, αλλά αναπαύει.

Επειδή όμως βλέπω πως ο θυμός αυτός, αναφορά την πολιτεία (βλ. σχετικά κείμενα για το δίχτι την εκπαίδευση και άλλες αμαρτίες, για το περιβάλλον κ.α.) και ίσως αυτές οι ιστο-λεκτικές διατυπώσεις εντοπίζουν κάποια προβλήματα (χωρίς όμως ενδεχόμενες λύσεις τους), σε επόμενες αναρτήσεις, θα προσπαθήσω να διατυπώσω άλλη μια (μεταξύ άλλων), την δικιά-μου ιδανική πολιτεία.

Βέβαιο είναι ότι θα είναι πρόχειρα κείμενα και α/ταξινόμητη σκέψη. Το γράφω όμως, για να δεσμευθώ ότι θα το κάνω, αφού δεν μ' αρέσει να παρεισδύω στο, τόσο γοητευτικό, Club των γκρινιάρηδων.

Και ίσως κάτι να βγει.


Υ.Γ. 1
Σχετικές αναρτήσεις:
Εισαγωγή
1. Η ύπαρξη του πολίτη
2. Οι αξίες και το σχολείο
3. Η εκπαίδευση μετά το σχολείο
4. Το χρήμα
5. Τα πράγματα
6. Οι φόροι
7. Η κλίμακα της ανάπτυξης
8. Το κακό
9. Το άσυλο
10. Η έρευνα και η γνώση
11. Τα αγαθά
12. Η ισονομία
13. Για την δομή της πολιτείας και ανάποδα

Υ.Γ. 2
Βλ. σχετικό άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη: «Ντεκαφεϊνέ» και «γνήσιες» επαναστάσεις

Στο άρθρο αυτό, επισημαίνω σχετικό απόσπασμα στο οποιό διατυπώνεται το ατόπημα του εγχειρήματός μου:

«Η κοινωνία κατά τον Μπερκ είναι πολύπλοκη και οι γενικές αφηρημένες αρχές όχι μόνο δεν απαντούν στα προβλήματα των ανθρώπων, αλλά είναι πάντα ακραίες. Οι θεσμοί και η παράδοση μιας κοινωνίας είναι η κατακτημένη διά των αιώνων γνώση.»

Σχετικά με αυτό:

Αν το σύστημα του υπολογιστή μου έχει ιό, θα του βάλω αντι-VIRUS, έτσι ώστε να δουλέψει το σύστημα όπως θέλω εγώ-όχι όπως θέλει ο ιός.

Αν όμως ο ιός έχει επικρατήσει, θα του κάνω FORMAT και θα τον χτίσω βήμα-βήμα, έχοντας επιλέξει τα «καλά» του προγράμματα για να τα ξανα-στήσω. Απλά και όμορφα.

Σίγουρα κάτι θα ξε-χάσω.

Έχω όμως μια ελπίδα, πως το σύστημα θα μπορούσε να λειτουργεί καλύτερα.

Υ.Γ. 3
Επόμενα σχόλια:
Για την πολιτεία (ένα σχόλιο)
Για την πολιτεία και πάλι
Για την "λεπτότητα" των ορίων
Για το κράτος-τράπεζα
Γιατί Έλληνες;