Δευτέρα 27 Οκτωβρίου 2008

Για την ορθογραφία

Ο υπέροχος Γιάννης Μποσταντζόγλου, διαβάζει κάθε πρωί αποσπάσματα απ' τα Παιδιά της Πιάτσας (!) του Νίκου Τσιφόρου στο 3ο πρόγραμμα.

Και του πάει πολύ!

Ακούγοντάς τον θυμήθηκα τον Μεγάλο (!) Μποστ και την ανορθόγραφα-πάντα, διατύπωση των σκέψεών του.

Επειδή η ορθογραφία εκφράζει-κάτι, σας γνωρίζω ότι και εγώ είμαι ανορθόγραφος.

Όμως θα ήθελα να είμαι ορθογράφος. Αλλά θυμάμαι πως, ως παιδί, αντιλαμβανόμουν ότι ο στόχος της γραφής είναι ο λόγος και ένιωθα τον λόγο να «ακούγεται».

Μολονότι ο τρόπος της γραφής είναι ουσιαστικός (κάτι που πολύ αργότερα το κατάλαβα) δεν πειθάρχησα-τότε σε αυτόν, παρ' όλο που τώρα το παλεύω.

Έτσι, με θλίψη μου σας γνωρίζω ότι, σε αυτό το ιστο-λόγιο πρόχειρων κειμένων και α/ταξινόμητης σκέψης θα έχετε την ευκαιρία να σταχυολογήσετε άκομψες εκφράσεις του γραπτού λόγου. Όμως θα πρότεινα να μην στέκεστε σε αυτά αλλά (άν σπαταλάτε τον χρόνο σας διαβάζοντας αυτό το ιστο-λόγιο) ακούστε το λόγο του και δείτε την -όποια- ουσία του.

Αφού, ο «ιντερνετικός» λόγος είναι κάτι μεταξύ γραπτού και προφορικού λόγου και αφού, για να μήν κάνουμε λάθη πρέπει να μην κάνουμε τίποτα, εγώ τουλάχιστον, συμβιβάζομαι με αυτά.

Ο Μπόστ έγραφε: «Και αφτό θα περάσει»!
Και αφτό ήταν πάντα ένα ξεχωριστό αφτό που: και Αφτό θα περάσει!

Πάντα τον θυμάμαι αυτόν τον Λόγο!


Υ.Γ. 1
Για τον κυρ’ Μέντη, με όλη μου την αγάπη

Υ.Γ. 2
Κουράγιο στην ανάγνωση και καλή ακρόαση