Πέμπτη, 22 Μαΐου 2008

Για τις καταλήψεις

Η παιδεία είναι "επένδυση" για το μέλλον. Σωστά?

Αφού έχουμε μάθει να κοστολογούμε όλα τα στοιχεία του περιβάλλοντός μας (αγαθά, προϊόντα, τέχνη, ακόμα και ρύπους) με το οποίο διαφωνώ αλλά-όπως και να χει-είναι ένα εργαλείο, έκανα την παρακάτω σκέψη:

Αν το δυναμικό που υπάρχει σήμερα σε μια Κατειλημμένη Πανεπιστημιακή Σχολή με 100 μέλη ΔΕΠ και 1000 φοιτητές, και αν αυτοί κάνανε άλλο έργο όταν η Σχολή καταλαμβάνεται και δεν "επενδύαμε" στην εκπαίδευση τι θα γίνονταν?

Έστω ότι ο μέσος όρος της αμοιβής ενός μήνα, του μέλους ΔΕΠ είναι 2000 ευρώ και ενός φοιτητή που θα εργαζότανε είναι 700 ευρώ (θέλω να πιστεύω πολύ παραπάνω, αναφέρω αυτά τα νούμερα, επειδή νομίζω ότι είναι η επικρατούσα άποψη).

Τότε: τα χρήματα που θα κέρδιζαν οι φοιτητές και τα μέλη ΔΕΠ αν εργάζονταν σε μία ημέρα κατάληψης είναι της τάξεως των 30.000 ευρώ.

Νομίζω ότι αν κάποιος προϋπολογίσει με τα σωστά νούμερα για να δει τι επένδυση χάνεται ή έχει χαθεί, θα ανατριχιάσει.


Υ.Γ.1
Ως συνεπές «επαναστατάκι» στην εποχή μου, πατούσα σπάνια στην Σχολή μου και όταν γίνονταν αυτό, ήμουν συνήθως στους διαδρόμους ή στο αίθριο του κτηρίου Αβέρωφ. Αλλά η επικρατούσα αντίληψη που θυμάμαι να είχα/με ήτανε "ανοιχτό σχολείο" όχι "να το κλείσουμε". Και κάναμε πράγματα σε αυτό (όχι στα πλαίσια της εκπαίδευσης αλλά αυτό δεν έχει σημασία-κάτι παίρναμε).

Εξάλλου, το ίδιο το σύστημα ήταν αδύνατον να εκπαιδεύσει καλά όλους τους φοιτητές (και τώρα νομίζω ότι αν εμφανιστούν όλοι οι φοιτητές που πρέπει, σε ένα αμφιθέατρο θα καταρρεύσει). Αλλά η καθημερινή και σιωπηλή απουσία το υποστηρίζει.

Παράλληλα, όπως είναι η εκπαίδευση στα πανεπιστήμια σήμερα, μπορείς να κάνεις ότι θέλεις στην καθημερινότητά σου και να πας στην Σχολή μόνο για εξετάσεις. Και να πάρεις και πτυχίο (αφού το έκανα εγώ-γίνεται, αλλά γι αυτό είμαι αγράμματος).

Δεν νομίζω όμως ότι είναι δίκαιο να κλείνεις και τις τελευταίες βαλβίδες ασφαλείας μην τύχει κάποιος και μάθει γράμματα.

Υ.Γ.2
Και ξαναλέω: Συμπάσχω και συμπαρίσταμε.
Αλλά αν θα τιμήσουμε κάποια στιγμή τον Σιδηρόπουλο και υπάρξει "η φαντασία στην εξουσία και τα κλαρίνα που θα παίζουν YES", πρέπει η φαντασία να ξεκινήσει από κάτω, ενδεχομένως με τα κλαρίνα αγκαλιά.

Και κάτι ακόμα: "Σκέψου θετικά-και μήν γελάς με ηλίθια αστεία" STEREO NOVA

Σχετικό κείμενο "Για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία"
http://g-fivos.blogspot.com/2008/05/blog-post_20.html

Σχετικό κείμενο "Το Σχολείο σήμερα, η βολική συντήρηση μιας κοινά παραδεκτής άβολης κατάστασης"
http://g-fivos.blogspot.com/2008/05/blog-post.html