Ο Εσταυρωμένος είναι ένα θέμα που με συγκινούσε από παιδί, αλλά αυτά που έφτιαχνα δεν είχαν κανένα θεολογικό υπόβαθρο.
Μπορεί όμως να 'χει θεολογικό υπόβαθρο ένα γλυπτό;
Θυμάμαι την πρώτη φορά που πήγα στο Άγιον Όρος με έναν εσταυρωμένο που είχα φτιάξει, και μου είπε ένας Ιερομόναχος: «τι είναι τούτο? εδώ σταύρωσες τον Φοίβο όχι τον Χριστό»...
Εκεί μου έδωσε να καταλάβω, πως το Βυζαντινό σχέδιο θεολογεί, πως ο Χριστός δεν είναι μια τραγική μορφή που κρέμεται απ' τον σταυρό, είναι ο Βασιλεύς του Κόσμου που «κλίνας την κεφαλή παρέδωσε το πνεύμα» και ως νικητής του θανάτου με τα ανοιχτά του χέρια αγκαλιάζει τον κόσμο.
Παρακάτω είναι μερικές φωτογραφίες από την δημιουργία ενός Εσταυρωμένου που προσπάθησα να είναι όσο το δυνατό πιο κοντά στο Βυζαντινό σχέδιο.
Το πρόπλασμα του έργου είναι σε φυσικό κερί και αυτή είναι η μορφή που έχει σήμερα περιμένοντας την χύτευσή του σε μπρούτζο.
Μπορεί όμως να 'χει θεολογικό υπόβαθρο ένα γλυπτό;
Θυμάμαι την πρώτη φορά που πήγα στο Άγιον Όρος με έναν εσταυρωμένο που είχα φτιάξει, και μου είπε ένας Ιερομόναχος: «τι είναι τούτο? εδώ σταύρωσες τον Φοίβο όχι τον Χριστό»...
Εκεί μου έδωσε να καταλάβω, πως το Βυζαντινό σχέδιο θεολογεί, πως ο Χριστός δεν είναι μια τραγική μορφή που κρέμεται απ' τον σταυρό, είναι ο Βασιλεύς του Κόσμου που «κλίνας την κεφαλή παρέδωσε το πνεύμα» και ως νικητής του θανάτου με τα ανοιχτά του χέρια αγκαλιάζει τον κόσμο.
Παρακάτω είναι μερικές φωτογραφίες από την δημιουργία ενός Εσταυρωμένου που προσπάθησα να είναι όσο το δυνατό πιο κοντά στο Βυζαντινό σχέδιο.
Το πρόπλασμα του έργου είναι σε φυσικό κερί και αυτή είναι η μορφή που έχει σήμερα περιμένοντας την χύτευσή του σε μπρούτζο.