Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου 2008

Θυμός!

Σταχυολογώντας κείμενα από το ιστολόγιο που διαβάζετε, θα διαπιστώσετε έναν θυμό.

Αλλά δεν είμαι ο μόνος που θυμώνει αφού, αυτές τις μέρες, εκφράζεται ένας συλλογικός/οργανικός θυμός απ’ τους ανθρώπους.

Θυμός για την πολιτεία. ΘΥΜΟΣ!

Δεν νομιμοποιώ τις βίαιες συμπεριφορές. Δεν είναι η φύση μου αυτή (μεγάλωσα κιόλας).

Δεν νομιμοποιώ την κοινωνική αναταραχή. Αγαπώ την πολιτεία, την πόλη και τους ανθρώπους της, με τους εκάστοτε (καλούς ή κακούς) ρόλους τους.

Διαπιστώνω όμως ότι ο θυμός των ανθρώπων δεν είναι παράλογος.

Γιατί, όταν πριν ένα χρόνο, το κράτος έλεγε ότι θα έβαζε φυλακή ορισμένους κύριους που "φάγανε" μερικά εκατομμύρια ευρώ, και τώρα τους καμαρώνουμε να λένε σαχλαμάρες σε μεταμεσονύχτιες τηλεοπτικές εκπομπές, εγώ-θυμώνω.

Γιατί, όταν βλέπω τον κάθε καρεκλο-κύριο που με το δικό του Δίκιο-Δίκαιο, ξεπουλάει τον παράδεισό του, τα λιμάνια-μου, τα αεροπλάνα-μου, τις παραλίες-μου, καίει την Ολυμπία-μου, καταχράται και σπαταλά τα λεφτουδάκια-μου, εγώ-θυμώνω.

Γιατί, όταν σκοτώνουν το παιδί, εγώ-θυμώνω.

και… και… και…

Χίλια γιατί μπορείς να πεις, χίλια γιατί να γράψεις…

Όταν δε, αυτοί απαλλάσσονται επειδή είναι καλά παιδιά και λίγο βλάκες-άρα δεν φταίγανε, εξαγριώνομαι!

Προβλεπόμενο ήταν λοιπόν, μεγάλη μάζα των ανθρώπων να θέλει να κάψει (εκτός εισαγωγικών) το σύστημα με το οποίο, ένα παρεάκι κάνει κουμάντο τις τύχες αυτής της πολιτείας!

Και, η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι, στο πρόσωπο των πόλεων που κάηκαν, καιγόταν αυτό το παρεάκι, γιατί απέδειξε περίτρανα ότι δεν έχει (ούτε μπορεί) να διατυπώσει μια εναλλακτική πρόταση την οποία ο κόσμος θα πιστέψει, θα ατενίσει και θα χτίσει τα όνειρά του πάνω της.

Γιατί, το παρεάκι αυτό, δεν κρατάει ούτε τις προφάσεις της διαφοράς (ενώ η διαφθορά είναι το ίδιο). Έτσι, δεν υπάρχει επιλογή (!) και τα όνειρα που θα έπρεπε να κάνουμε για την πολιτεία, είναι και παραμένουν εφιάλτες.

Και κάθε βία, στο παρεάκι αυτό την χρεώνω, όχι στους θυμωμένους ανθρώπους. Γιατί, εκτιμώ ότι αν το παρεάκι αυτό, είχε εκπαιδεύσει σε ένα καλό Σχολείο αυτούς τους θυμωμένους ανθρώπους και τους έδινε την δύναμη της επιλογής, δεν θα βλέπαμε αυτές τις εικόνες.

Σε ανάρτηση της 25 Οκτωβρίου, για την οικονομία, είχα γράψει:

http://g-fivos.blogspot.com/2008/10/blog-post_25.html

"Ας μην εκπλαγεί κανείς αν προκληθούν ασύδοτες-άγριες κοινωνικές συγκρούσεις. Και εικάζω την αγριότητα γιατί θα είναι άμορφες, μιας και δεν έχει διατυπωθεί ο τρόπος με τον οποίο θα μπορέσουμε να ξεφύγουμε από το δέντρο των προβλημάτων αυτής της αγοράς (τι κι αν έχει κάπως-διατυπωθεί, ακούγεται άκομψα-ρετρό και δυστυχώς δεν πείθει)."

Έλεγε ο Νίκος το πρωί: Θα γίνουν όλα ΟΠΑ!



Υ.Γ. 1
Βλ. Για την πολιτεία. Ένα πείραμα, κ.α. σχετικές αναρτήσεις
στο οποίο διαπραγματεύομαι μια εναλλακτική λύση του αδιεξόδου που ζούμε σήμερα.

Ενάντια στις φούσκες και τα ψέματα που βαρέθηκα ν' ακούω.

Υ.Γ. 2
Βλ. προηγούμενη σχετική ανάρτηση:
Πενθώ...
Βλ. επόμενες σχετικές αναρτήσεις:
Χύδην ανθρωπάκων πόλεις
Για τον αυτόπτη μάρτυρα
Απ-αισιοδοξία
Άγριο το αύριο
Για την Ελλάδα που φυλλορροεί
Για το άσυλο, την ενοχική δημοκρατία κ.α. σχόλια
Ομοίως...
Τί σημαίνει σήμερα: δεξιά-αριστερά

Υ.Γ. 3
Άλλα σχόλια: [1], [2], [3], [4], [5], [6]

Υ.Γ. 4
Βλ. σχετικό άρθρο του Πάσχου Μανδραβέλη: Τηλεοπτικόν αγρόν ηγόραζαν

Βλ. σχετικά άρθρα του Νίκου Δήμου:
Που με βία μετράει τη γή
Τα σταφύλια της οργής (η συνέχεια για την βία)