Τρίτη 12 Μαΐου 2015

Νίκο, αντίο.

Γύρω στο 2000 πέρναγα πολύ χρόνο στο χυτήριο του Νίκου Σπούρδου.

Ο Νίκος μου χύτευε τα γλυπτά μου με την τεχνική του χαμένου κεριού, μια τεχνική που όχι μόνο την γνώριζε βαθιά, αλλά σ' έκανε να ζεις και την ποιητική της.

Τ' απογεύματα, συνηθίζαμε να καθόμαστε έξω στη μικρή αυλή του χυτηρίου, ανάμεσα σε σπασμένα παλιά καλούπια γλυπτών πίνοντας το χρόνο μας.

Για μένα, όλη η σοφία του γλυκύτατου αυτού Μάστορα, είχε συμπυκνωθεί στο παρακάτω περιστατικό που θα μου μείνει αξέχαστο:

Μια μέρα που δουλεύαμε παρέα, ο Νίκος κόλλαγε με οξυγονοκόλληση τα μέρη ενός μεγάλου ανδριάντα. Λίγο πιο κει, εγώ έριχνα ένα γύψινο καλούπι, παραπέρα ο φούρνος έλιωνε κεριά... Μέσα στο χώρο, καπνοί, μουτζούρα, γύψοι, τα καλύτερα...

Απ' το πρωί φύσαγε δυνατός αέρας κι εμείς δουλεύαμε ασταμάτητα και σιωπηλά.

Το απόγευμα ο αέρας δυνάμωσε και άρχισε να χτυπιούνται οι λαμαρίνες της στέγης του χυτηρίου.

Συνεχίζαμε να δουλεύουμε ασταμάτητα και σιωπηλά.

Αργά το απόγευμα, ο αέρας δυνάμωσε ακόμα περισσότερο και αρχίσαμε να ακούμε να ρίχνει τις λεύκες έξω απ' το χυτήριο.

Κάπου εκεί, σηκώνει το κεφάλι ο Νίκος, βγάζει το μαύρο γυαλί της οξυγονοκόλλησης γυρνάει μαύρος μεσ' την μουτζούρα και μου λέει: "Φοίβο, ευτυχώς που δεν έχω κότερο γιατί, αν είχα κότερο, θ' ανησυχούσααα"... :-)

Βαριά κουβέντα Νίκο μου και μετά από κείνη την κουβέντα, ούτε απόκτησα αλλά ούτε και πόθησα να αποκτήσω κάθε μορφής "κότερο".

Συγχώρα με Νίκο μου, σ' αγαπούσα πολύ και είχα να σε δω χρόνια.

Ο Θεός να σε αναπαύσει.

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Δεν είμαι κατά της ομελέτας, μα φοβάμαι το πως θα τη μαγειρέψουμε

Μάλλον κανείς δεν θα ήθελε να είναι στη θέση της νέας κυβέρνησης.

Μετά την ελπίδα και τα πανηγύρια των 3 πρώτων βδομάδων, σαν ν' άρχισε να πυκνώνει τ' ανάποδα ο χρόνος, με μια μάλλον δύσοσμη εσάνσ. 

Παρακολουθώντας όμως διάφορους στα ξεκούδουνα (στο twitter στο Δίχτι κ.α.), έβλεπα διατυπωμένες "συνταγές επιτυχίας" σε μία κυβέρνηση που, από τότε που ανέλαβε, δεν είχε σταθερή γραμμή και με μια δεύτερη ανάγνωση, θα έλεγε κανείς, ότι έχει εξαντλήσει πολλές από τις δυνατές προσεγγίσεις που διάφοροι-ξεκούδουνοι είχαν διατυπώσει. 

Θα την έλεγες και "ευέλικτη".

Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2015

Όχι μόνος σου...

Πολλές φορές θεωρούμε πως διάφορα πράγματα στη ζωή μας είναι αυτονόητα.

Αρκεί όμως να δούμε για λίγο παλιές φωτογραφίες, να θυμηθούμε αγαπημένους ανθρώπους που δεν θα ξαναδούμε για ν' αντιληφθούμε ότι αυτό: το αυτονόητο, είναι μάλλον αφελές.

Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2015

Για τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015

Προσπαθώντας να ελέγξω τον εαυτό μου, μπήκα στο http://helpmevote.gr/ το οποίο μου έβγαλε να ψηφίσω κάτι τελείως άσχετο. 

Υποθέτω τώρα ότι το http://helpmevote.gr/ με βοήθησε έχοντας φτιάξει μια βάση πολυκριτηριακής ανάλυσης, η οποία έχει διαμορφωθεί σύμφωνα με τις επίσημες θέσεις των κομμάτων.