Κυριακή 5 Απριλίου 2009

Για τα γκα-φρα του Κόσμου

Ο Μπαράκ Ομπάμα κατάφερε να εγκριθεί «πακέτο» 1,1 τρισ. δολαρίων για την τόνωση της παγκόσμιας οικονομίας, αλλά αναγκάστηκε να κάνει και υποχωρήσεις (βλ. σχετικό άρθρο από ΤΟ ΒΗΜΑ της 05.04.09).

Και όλοι είναι χαρούμενοι...

Με πιάνει όμως μια θλίψη.

Γιατί, ενώ νιώθω πολίτης του κόσμου, ή καλύτερα, επισκέπτης-χρήστης του χώρου και νιώθω πως ο σπιτονοικοκύρης μου έχει μάλλον καλύτερες προθέσεις από διάφορους άλλους, είμαι βέβαιος πως αυτό το 1,1 τρισ. δολαρίων, δεν πρόκειται να φτάσει ούτε σε εμένα (αφού κάπως την "βγάζω") αλλά ούτε και σε άλλους που το χρειάζονται πραγματικά.

Παράλληλα, αυτό που καταλαβαίνω με τις φτωχές μου γνώσεις στα χρηματοπιστωτικά συστήματα είναι πως: έχω πει ένα ψέμα, επάνω στο οποίο χτίζω ένα άλλο-μεγαλύτερο ψέμα.

Είναι βέβαια πολύ δύσκολο να παραδεχθεί κανείς πως έχει χτίσει τον κόσμο-του σε ένα ψέμα.

Αλλά αν θελήσει: ο κόσμος αυτός να συνεχίσει να υπάρχει, χωρίς πολέμους και με μια στοιχειώδη ισορροπία, μήπως πρέπει να διατυπώσει άλλες προτάσεις επάνω στις οποίες θα μπορέσει να επιβιώσει?


Υ.Γ. 1

Υ.Γ. 2
Βλ. σχετική ανάρτηση: Για το REBOOT στην κρίση

Υ.Γ. 3
Βλ. σχετική ανάρτηση: Για τ' αδιέξοδα στην κατανάλωση

Υ.Γ. 4
Βλ. Για την πολιτεία ένα πείραμα κ.α. σχετικές αναρτήσεις

Υ.Γ. 5
Βλ. επόμενη σχετική ανάρτηση: Για την κουβέντα με τ' "αφεντικά"

Υ.Γ. 6
Βλ. εξαιρετικό βίντεο που περιγράφει την-σήμερα χρηματοπιστωτική κατάσταση: http://www.moneyasdebt.net/