Κυριακή, 28 Νοεμβρίου 2010

Η διάλυση της omerta

Μεγάλη μου απορία είναι το: πώς περνάν τα-όποια μέτρα και ο κόσμος "την κάθεται"(?).

Το συμπέρασμα που που έχω βγάλει είναι πως υπάρχει μια εντατική, συστηματική-συστημική "εκπαίδευση" τέτοια ώστε: κάθε "υποκείμενο" των μέτρων να θεωρεί τον εαυτό του, "σχετικά ένοχο" και κάθε "παρατηρητής" των μέτρων που ασκούνται στο "υποκείμενο" να δικαιολογεί τα μέτρα αυτά.

Έτσι απαξιώνεται κάθε κοινωνική ομάδα στα μάτια της άλλης (μα και τα δικά-της) και τα-όποια μέτρα, περνάν όμορφα.

Πρόσφατο παράδειγμα η "κακή" ΓΕΝΟΠ που τώρα (!) ανακαλύψαμε (βλ. σχετικό άρθρο από ΤΟ ΒΗΜΑ) το πόσο "κακή" είναι.

Το ότι φροντίζουν να απαξιώσουν την μόνη φωνή που 'χε την δύναμη να πει "όχι" μόλις πήγαν να ξε-πουλήσουν τη ΔΕΗ, πόσο "τυχαίο" είναι?

Φυσικά δεν συμφωνώ με την διαλεκτική και τις πρακτικές της ΓΕΝΟΠ-ΔΕΗ μα γιατί-τώρα τους ξε-μπρόστιασαν? Δεν τους ξέρανε και χθες?

Όμως αυτό που είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το πως παρουσιάζουν την ανώτατη δημόσια εκπαίδευση-σήμερα.

Δεν μπορώ να μην αναγνωρίσω ότι πολλά από τα σχετικά δημοσιεύματα "μπορεί να έχουν" δίκιο και καλά γνωρίζω τις "παθογένειες" του Σχολείου.

Αλλά πάλι καταλαβαίνω πως το κάθε υπο-σύστημα του συστήματος ήταν "στημένο" τόσο "αλήτικα" που τελικά για-να-υπάρχουν το σύστημα και τα υπο-συστήματά του, επικρατούσε OMERTA. Σήμερα όμως που αυτή η OMERTA δεν έχει ρόλο ύπαρξης για το σύστημα, είναι βέβαιο πως αυτό θα απ-αξιώσει κάθε του σκέλος και τα "μυστικά" που κρύβονταν με αυτόν τον τρόπο, σήμερα αποτελούν τα εξαιρετικά "χρήσιμα" "όπλα" διαπόμπευσης.

Όταν όμως κάθε του σκέλος (δηλαδή κάθε υπο-σύστημα) αφορά την ύπαρξη του ίδιου του "κοινωνικού κράτους" αυτό που συστημικά θα διαλυθεί είναι το κράτος και μόνο αυτό! (βλ. παλαιότερη σχετική ανάρτηση: ο κρατισμός που θέλουμε να προσπεράσουμε).

Μα κοιτώ πως καταρρέει η OMERTA και "εκπαιδεύεται" ο κόσμος απαξιώνοντας τούτη την ανώτατη δημόσια εκπαίδευση (μαζί-με τόσα-άλλα) και αναρωτιέμαι: που αυτό θα καταλήξει?


Υ.Γ. 1
Βλ. σχετικά:
ΠΟΣΔΕΠ κατά Πανάρετου για την οικογενειοκρατία από την Καθημερινή της 22.10.10
Ποιος υπερασπίζεται την αξιοκρατία; από την Καθημερινή της 23.10.10
Η κοινωνία πρέπει να έχει λόγο στα ΑΕΙ από την Καθημερινή της 16.11.10
Οικογενειακοί δεσμοί από την Καθημερινή της 24.11.10
και σχετικό αφιέρωμα από τις Νέες Εποχές του ΒΗΜΑτος: Εχουν καταλάβει οι οικογένειες τα πανεπιστήμια;

Υ.Γ. 2
Βλ. σχετικές αναρτήσεις του ιστολογίου: για την πολιτεία, την εκπαίδευση και το Δίχτι.