Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Μπίζνες τέλος

Όχι ότι ήμουν εγώ επιχειρηματίας, αλλά επειδή λεν ότι θέλουν να ενισχύσουν την επιχειρηματικότητα, θα πω τον πόνο μου.

Όσοι παρακολουθείτε αυτό το ιστολόγιο, έχετε ενδεχομένως δει ότι ασχολούμαι με τη γλυπτική. 

Παρόλο που η κύρια ασχολία μου δεν είναι αυτή, είχα πάρει άδεια απ' τη δουλειά μου να εργάζομαι ως γλύπτης και είχα φτιάξει μία ιστοσελίδα για να προωθήσω τα γλυπτά μου.

Επειδή δεν μ' αρέσει να 'μαι "άτακτος", είχα κάνει τα σχετικά που απαιτούνταν (έναρξη στην εφορία, βιβλία κ.λ.π.) για να μπορώ να τα κάνω όλα τούτα όμορφα και καλά. 

Όποιος φτιάχνει μια ιστοσελίδα, έχει την εντύπωση ότι όλος ο κόσμος την επόμενη μέρα θα του παραγγέλνει τα προϊόντα του (κάτι που συνήθως δεν συμβαίνει) και η δική μου δεν αποτέλεσε εξαίρεση. 

Αν πούλαγα 5-10 μικρογλυπτά το χρόνο ήμουν ευτυχής για να παριστάνω ότι βγάζω το τέλος επιτηδεύματος (που δεν μπόρεσα ποτέ να φτάσω) αλλά τουλάχιστον να ελπίζω ότι την επόμενη χρονιά μπορεί να γίνει κάτι καλύτερο και ότι κάθε χρονιά δεν θα έμπαινα πολύ "μέσα". 

Φευ! 

Με το νέο φορολογικό σύστημα (οι διαρκείς ενέργειες που απαιτούνται από κάποιον που έχει μια δραστηριότητα  και τα τρομερά πρόστιμα) είπα ότι απλά: πρέπει η γλυπτική μου να γίνει πλήρους απασχόλησης και αν κάνω την οποιαδήποτε παράλειψη χρεοκόπησα. 

Πιο συγκεκριμένα αντιλήφθηκα ότι: όχι η γλυπτική, αλλά η παρακολούθηση και η υποβολή των φορολογικών μου υποχρεώσεων πρέπει να είναι η πλήρης μου απασχόληση....

Και δεν είναι μόνο αυτό. 

Το λογιστικό κόστος (που μέχρι σήμερα ήταν ανεκτό) εκτινάχθηκε και φυσικά, η χομπίστικη δραστηριότητα που συντηρούσα απλά και μόνο για να έχω μια ελπίδα, έγινε αδύνατο να συντηρηθεί. 

Εκτός τώρα της προσωπικής μου γκρίνιας, έχω την βεβαιότητα ότι πολλές από τις επιχειρήσεις που παραπαίουν αυτό το διάστημα στα πλαίσια της οικονομικής κρίσης, δεν θα αντέξουν αυτήν την επίθεση. 

Και επανέρχομαι σε πρόσφατη σχετική ανάρτηση. Οι δομικές παγίδες λειτουργίας μιας-όποιας "ανάπτυξης".

Και ξαναλέω: αν θέλει το κράτος επαναδραστηριοποιήσει τους πολίτες σε αυτή την ύφεση, πως περιμένει να το κάνει? Τιμωρώντας τους για την όποια δραστηριότητά τους?

Και αναρωτιέμαι πάλι: γιατί να μην υπάρχει μια εφαρμογή στο TAXIS η οποία να μας επιτρέπει να κάνουμε έναν (μικρό-έστω) κύκλο εργασιών, χωρίς τέλη επιτηδεύματος, υποβολές ΦΠΑ και τιμολογίων πελατών-προμηθευτών, που θα εξέδιδε on-line τα σχετικά παραστατικά φορολογώντας στην πηγή το κάθε εισόδημα? 

Μέχρι-πάντως να γίνει αυτό: για μένα, μπίζνες τέλος.